شرایط پذیرش در دانشگاه

افرادی که دارای دانش زبان روسی کافی برای تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر نباشند، ملزم به گذراندن دوره یک‌ساله آمادگی هستند.

این دوره که با عنوان دوره پادفک شناخته می‌شود، علاوه بر آموزش زبان روسی، دروس پایه مرتبط با رشته (از جمله ریاضی، فیزیک، زیست و…) را نیز شامل می‌شود.

پس از گذراندن این دوره امکان تحصیل در رشته مورد نظر فراهم خواهد بود.دوره پادفک انگلیسی روسیه آماده‌سازی و ارسال مدارک برای شروع به تحصیل مدارک تکمیلی مورد نیاز را در صورت دریافت پذیرش، برای تیم مصاحبه‌کننده باید از طریق ایمیل یا به صورت دستی ارسال کنید.

این مدارک تکمیلی شامل موارد زیر است:

_تاییدیه پزشک مبنی‌ بر عدم وجود مشکل برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه و تست منفی ایدز

_کپی مدارک شخص (ترجمه شده به زبان روسی)

_انتظار برای انجام روند پذیرش و انجام روند بعدی نتیجه نهایی پذیرش در بورسیه 

پس از دریافت مدارک ارائه‌شده، به شخص انتقال داده خواهد شد. پس از این مرحله و دریافت پذیرش، شخص برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه اقدام کرده و امکان شروع به تحصیل را خواهد داشت.

مبدا دانشجویان در حال تحصیل در روسیه مدارک لازم برای دریافت بورسیه دولتی روسیه مانند دیگر روش‌های تحصیل در روسیه، تحصیل با استفاده از بورسیه دولتی روسیه نیز نیازمند مدارکی است که شامل موارد زیر است:

_ فرم درخواست تحصیل

_ پاسپورت شخص

_مدارک تحصیلی

_مدارک تایید پزشکی (مدرک تایید توانایی تحصیل و مدرک تایید عدم ابتلا به ایدز).

زمان درخواست و اعلام نتایج بورسیه دولتی روسیه تاریخ درخواست برای بورسیه دولتی روسیه معمولا هر ساله بین ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

می‌توانید به سایت وزارت علوم و تحصیلات عالی کشور روسیه مراجعه نموده و جزئیات مورد نیاز برای دریافت بورسیه را بررسی نمایید.

تاریخ‌ها برای کشورها و مناطق مختلف متفاوت است و بسته به سیستم تحصیلی هر کشور دارد اما معمولا تاریخ ۱۰ دسامبر برای اکثر کشورها معتبر است .

این تاریخ بسته به کشور متغیر است به طور مثال برای دانشجویان قزاقستانی تا ۱۹ فوریه فرصت دارند در حالی که دانشجویان ارمنی تا ۲ مارچ امکان اقدام خواهند داشت. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد تاریخ مورد نظر برای ایران، با متخصصین مهاجرت GO2TR در ارتباط باشید.بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل، کار و زندگی مشاوره برای رزرو وقت مشاوره یا دریافت مشاوره تلفنی با متخصصین مهاجرت GO2TR در ارتباط باشید.

روسیه بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است که افراد طبق شرایط خود می‌توانند از آن ها استفاده نمایند.

این بورسیه تمام هزینه های مربوط به تحصیل را پرداخت می کند، هزینه های زندگی نیز ممکن است در شرایط خاص تحت پوشش قرار گیرد.

به طور مشخص به محدودیت سنی برای دریافت این بورسیه اشاره نشده است اما به دلیل رقابتی بودن قطع سن تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *