بورسیه ی دولتی روسیه

بورسیه ی دولتی روسیه

بورسیه دولتی روسیه، یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی روسیه است که از طرف دولت این کشور و نه از طرف دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

این بورسیه برای دانشجویان خارجی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی در روسیه، کارشناسی ارشد در روسیه و دکترا در روسیه قابل اقدام است. هر ساله حدود ۱۵ هزار جایگاه برای دریافت بورسیه های دولتی روسیه فراهم می‌شود.

طبق آمار موجود، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸ هزار بورسیه برای افراد مختلف ارائه و پرداخت شده است. بورسیه دولتی روسیه هزینه‌های تحصیل و شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد و تقریبا برای تمامی رشته‌های تحصیلی قابل درخواست است.

بورسیه فول فاند روسیه بهترین بورسیه‌های تحصیلی مانند بورسیه تحصیلی روسیه، سایر کشورها نیز بورسیه‌های دولتی دیگری ارائه می‌دهند که ازجمله آن‌ها می‌توان به بورسیه دولتی چین یا بورسیه دولتی ترکیه (ترکیه بورسلاری) اشاره کرد.

این بورسیه‌ها همواره مورد توجه متقاضیان تحصیل در خارج بوده است. در ادامه از موسسه مهاجرتی GO2TR، جزئیات کاملی در مورد بورسیه دولتی روسیه و شرایط اقدام برای آن ارائه خواهیم داد.

بورسیه دولتی کشور روسیه که توسط دولت روسیه ارائه می‌شود معمولا از تمام رشته‌ها و اکثر دانشگاه‌ها (از جمله دانشگاه‌های برتر روسیه) قابل درخواست است.

دانشجویان بین‌المللی که در حال تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های روسیه هستند امکان استفاده از این بورسیه را دارند. این بورسیه هزینه تحصیل و دانشگاه شخص را در مقطع دکترا یا کارشناسی‌ارشد فراهم می‌کند.

کمترین میزان هزینه تحصیل در روسیه ۱۷۵۰ دلار در سال است و بیشترین مقدار آن حدود ۹ هزار دلار است که این هزینه توسط بورسیه پوشش داده خواهد شد. هزینه‌هایی که شامل این بورسیه نمی‌شود عبارتند از:

هزینه سفر به روسیه هزینه استقرار در روسیه (در صورت نبودن خوابگاه)هزینه بیمه هزینه‌های شخصی .

بورسیه دولتی روسیه برای رشته‌های مختلفی ارائه شده است و تقریبا می‌توان گفت محدودیتی برای رشته ندارد. بیش از ۵۰۰ دانشگاه روسیه نیز در این بورسیه مشارکت دارند و گزینه‌های افراد متقاضی برای انتخاب رشته و دانشگاه بسیار گسترده خواهد بود.

در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا امکان دریافت این بورسیه با بررسی رزومه و شرایط تحصیلی مقاطع قبلی، برای فرد وجود دارد.

افرادی که در روسیه بورسیه دریافت کرده‌اند. بورسیه دولتی روسیه برای افراد مستعد و توانا در حوزه تحصیلی مختص شخص ارائه شده است. هیئت تصمیم گیرنده به شرایط تحصیلی شخص در دوره‌های تحصیلی قبل دقت نموده و بر اساس رزومه وی صلاحیت او را بررسی ‌می‌کنند.آماده‌سازی مدارک شخص برای شرکت در رقابت ضروری است. برای دریافت این بورسیه نیازی به داشتن دانش زبان روسی نیست اما قطعا داشتن این توانایی یک امتیاز بسیار خوب به‌شمار می‌رود.

تعداد زیاد از دانشگاه‌های روسیه در ارائه بورسیه های دولتی روسیه مشارکت دارند که در این بین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران در روسیه و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه نیز حضور دارند.

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر برای دریافت بورسیه و پذیرش در آن دانشگاه، برای درخواست بورسیه دولتی روسیه نیاز به گذراندن مراحلی است که به شرح زیر خواهد بود:دریافت اطلاعات در مورد بورسیه‌های موجود در حوزه‌ تحصیلی خودبا توجه به همکاری‌هایی که بین کشورها وجود دارد، امکان استفاده از بورسیه‌های متنوع در رشته‌های مختلف فراهم است. بیش از ۱۴ هزار برنامه برای رشته‌ها و مقاطع مختلف در بیش از ۵۰۰ دانشگاه روسیه در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از بورسیه‌های دولتی روسیه، بایستی از افرادی که مسئول این روند هستند سؤال شود که این افراد می‌توانند یکی از موارد زیر باشند: دفترنمایندگی Rossotrudnichestvo_ نماینده Rossotrudnichestvo در سفارت روسیه _سفارت روسیه _ثبت‌نام در سایت بورسیه. برای ارسال درخواست بورسیه دولتی روسیه، بایستی تمام اطلاعات هویتی، سکونتی و پاسپورت خود را به طور دقیق در سایت وارد نمایید.

رشته و حوزه کاری مورد نظر خود را نیز بایستی به طور دقیق مشخص نموده و انتخاب کنید. سطح تحصیلات و سطح توانایی زبان روسی نیز بررسی خواهد شد.

ثبت‌نام در سایت بورسیه دولتی روسیه انتظار برای دریافت دعوت‌نامه مصاحبه و آزمونبر اساس کشور مبدا شخص، روز و زمان مصاحبه و آزمون‌ها از طریق وبسایت یا ایمیل اطلاع‌رسانی می‌شود. تست‌ها و مصاحبه‌ها توسط گروهی که شرایط و نمرات متقاضیان را بررسی می‌کنند، تنظیم و اجرا می‌شود.ب

ررسی نتایج آزمون‌ها از سایت نتایج آزمون‌ها و مصاحبه‌ها در سایت رسمی تیم مصاحبه‌کننده ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *